Tuesday, February 24, 2009

Malaysiakini : PPSMI - Khairy Terima Surat Cabaran Debat Pemuda PAS....


Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy hari ini menerima surat cabaran debat dari Ketua Pemuda PAS, Salahudin Ayub tengahari tadi di lobi Parlimen , beliau bersetuju menerima surat jemputan debat tersebut bagi mewakili Pergerakan Pemuda Umno Malaysia.
Debat tersebut membincangkan isu pengajaran dan pembelajaran sains dan matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) dan ISA.
Khairy akan berbincang terlebih dahulu, untuk meminta persetujuan dan pendangan dari Ketua Pemuda UMNO, yang juga Menteri Pelajaran, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan juga kepada Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, berhubung dengan cabaran debat tersebut.
Menjawab soalan pemberita pada sidang akhbar selepas menerima surat berkenaan , Salahuddin berkata bahawa beliau menghormati Khairy sebagai seorang pemimpin muda yang sedia memikul tanggungjawab , menerima cabaran debat tersebut. Salahudin berkata beliau menghormati Khairy sebagai seorang pemimpin muda yang membina yang mengamalkan sikap politik yang terbuka. Justeru itu bermulalah satu jambatan perbincangan dan muzakarah bagi orang melayu dan Islam.
Beliau juga turut berkata bahawa beliau percaya Khairy bakal menjadi Ketua Pemuda UMNO pada pimilihan UMNO bulan Mac yang akan datang dan memuji sikap keberanian Khairy sedia menyahut cabaran dari Dewan Pemuda PAS.
Kenyataan dari Salahuddin tersebut membuktikan bahawa Khairy adalah seorang pemimpin yang dihormati dan disegani oleh pihak pembangkang dan beliau sentiasa sedia menyahut cabaran dari pihak lawan bila-bila masa sahaja.

No comments: