Wednesday, April 8, 2009

Kekalahan di 2 bukit menuntut penyatuan & perubahan

Setelah mendengar keputusan PRK di ketiga tiga tempat,terlintas d atie saya adakah rakyat telah menolak BN dengan sekeras-kerasnya,kerana apa impak peralihan kuasa & kemasukan semula TUM M di dlm UMNO juga tidak membawa apa2 perubahan.
Tetapi pada pandangan saya,jikalaulah UMNO & BN hendak mengembalikan kegemilagan seperti dahulu,perubahan yg drastik perlu diterjemahkan oleh BN,UMNO sekarang dilihat terlampau menjaga kroni&periuk nasi sendiri saja,seperti kata Tun Abdullah Ahmad Badawi jikalau UMNO&BN tidak berubah maka PRU 12 adalah kali terakhir UMNO&BN akan menguasai kerajaan.
Penyatuan di dalm UMNO sendiri perlu diperkukuhkan lg,di dlam UMNO seperti sudah menjadi budaya,jikalau ada saja pertandingan kumpulan2 kecil akan terbentuk dengan megahnya,kenapa ini semua perlu berlaku,sedangkan UMNO kelihatan sudah nazak pada ketika itu,dimanakha janji utk pengremajaan semula UMNO.
Saya berharap sangat selepas ini,kepimpinan baru yg telah terbentuk akan menjalankan tanggungjawab dengan ihklas,jujur&amanah,kekalahan kita di 2 bukit tidaklah perlu kita menyalahkan sesiapa,perlu diigatkan bahawa rakyat di luar sedang memerhatikan UMNO dr keseluruhannya.Setiap ahli umno perlu merasa bersalah,apa yang telah kita sumbangkan terhadap UMNO ketika PARTI mengharap sesuatu dr kita.
Adakah kita rela melihat PARTI KERAMAT ini rebah pd PRU 13,sama2lah kita memikirkannya,keputusan semua berada di tangan kita,justeru iti marailah kita sama2 mengembelingkan tenaga untuk melihat PARTI UMNO ini terus gah di tanah air kita ini.Akhir sekali kembalilah kepada asas perjuangan kita.......
Pohon Nyiur Di Tepi Laut
Dimakan Kumbang Pucuknya Layu
Kepada UMNO MELAYU Berpaut
Tumbangnya UMNO Hilanglah MELAYU
SEKIAN...

2 comments:

x-pkr said...

salam,

kita pernah bertemu, n saya yakin UMNO akan bangkit.

perlu istiqamah dalam maudhu' perjuangan. tawadhu' juga perlu bagi imbangi kepentingan akar umbi.

transformasi UMNO perlu sedikit masa. dengan saf baru, insyaAllah berjaya.
salam.......

x-pkr
http://x-pkr.com
(best view via firefox)
expikeiar@gmail.com

(jojo) said...

terima kasih dengan sokongan anda,alhambullillah masih ada suara begini blm bangsa kita