Thursday, May 21, 2009

Pemuda UMNO negeri tidak bantah

utusan:




BUTTERWORTH 20 Mei - Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang menghormati keputusan Dewan Tertinggi Barisan Nasional (BN) untuk tidak bertanding pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, 31 Mei ini.

Ketuanya, Norman Zahalan berkata, keputusan tersebut tepat sekali gus membuktikan pendirian BN yang lebih mementingkan pembangunan ekonomi rakyat daripada menyertai permainan politik ciptaan pembangkang.

"Keputusan telah pun dibuat dan Pemuda Pulau Pinang tiada bantahan sebaliknya program untuk kesejahteraan rakyat akan diteruskan seperti biasa.

"Sekarang adalah masa untuk pemimpin termasuk BN sama ada di peringkat cawangan atau bahagian meneruskan khidmat mereka kepada masyarakat," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata, walaupun keputusan BN itu mengundang reaksi berbeza daripada para pengundi di Parlimen Permatang Pauh, ia tidak sedikitpun mencalarkan imej BN.

Menurutnya, terserah kepada para pengundi di kawasan itu untuk memilih wakil rakyat pada hari pembuangan undi tetapi yang pasti sudah tentu mereka yang mampu membela nasib rakyat.

Norman berkata, Pemuda UMNO negeri akan bekerja seperti biasa, berbakti dan membawa perubahan rohani dan jasmani kepada penduduk dalam kawasan itu.

No comments: