Friday, May 8, 2009

Sivakumar terpaksa dinyahkan dari kerusi speaker



Politik Perak sungguh memalukan apabila Dewan Dun bertukar menjadi kandang sarkas , inilah akibatnya apabila orang yang baru mendapat kuasa bagaikan beruk yang baru mendapat bunga.
Genggam kerusi yang patut dilepaskan walaupun dipaksa , tak mahu tak mahu ….aku belum puas berkuasa lagi .Majoriti tidak mengizinkan mereka berkuasa , mereka kini berada di situasi kekurangan majoriti.Mana boleh kurang majoriti berkuasa dari yang mempunyai mejoriti yang lebih. Seboleh-boleh tidak juga mahu lepaskan jawatan sehingga terpaksa diheret oleh pihak berkuasa.
Akhirnya Sivakumar terlepas dari kerusi speaker kerajaan negeri Perak. Sivakumar tidak lagi boleh angkuh dan mengamalkan undang-undang sendiri dengan sesuka hati menggantung ADUN lain. Tujuan mengantung kembali 10 ADUN Bn adalah kerana tidak mahu usul pemecatan beliau dilakukan. Beginilah PR , apa salah dibentangkan usul berkenaan , sama juga dengan mereka mahu membubarkan kerajaan Perak. Yang mereka rasa mereka boleh menang , mereka mahu ikut undang-undang konon , yang mereka rasa tidak menguntungkan mereka , mereka akan menentang. Apa mereka ingat undang-undang negara ini main-maian ke?ikut suka mereka sahaja dan hanya mahu yang untung saja.
Bila lagi Sivakumar dan Nizar mahu pulangkan kereta Kerajaan. Apa hak ADUN biasa memakai kereta kerajaan , Mereka ini sememangnya jenis tidak malu, Nizar masih berangan-angan menjadi MB Perak , Sivakumar sampai mati akan berangan jadi Speaker Dewan Negeri Perak. Teruskan lah angan-angan kamu . Rakyat Perak sebenarnya sudah bosan dengan kemelut politik negeri Perak ini. Yang memalukan adalah orang-orang luar dari parti Pakatan Rakyat yang berkhemah berhampiran Dewan Rakyat negeri Perak . Mat Sabu , Nasharuddin , Zuraida , Tian Chua , mereka ini cuba membakar semangat rakyat negeri Perak untuk bangun menentang pihak berkuasa.
Ini adalah satu perkara yang amat memalukan , malas nak sebut satu perkara .. Bila si gelap naik kepala , faham -faham saja lah……..sungguh memalukan apabila membaca laporan bila Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V. Sivakumar dari Pakatan Rakyat, yang tidak berganjak dari tempat duduknya lebih lima jam sejak pukul 10 pagi tadi dan diangkut keluar oleh polis, kembali muncul sebaik sahaja sesi perasmian Dewan berakhir. Alhamdulillah kini semuanya telah berakhir.

No comments: