Tuesday, December 1, 2009

Bantah Guan Eng tidak cekap selesaikan masalah penduduk

KOSMO
GEORGE TOWN – Walaupun hari pertama Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini semalam berjalan lancar tetapi berlaku kekecohan di pekarangan bangunan DUN Pulau Pinang.
Kira-kira 150 penyokong Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri diketuai oleh Ketua Pemuda UMNO negeri, Norman Zahalan berhimpun secara aman bersama beberapa sepanduk yang mengecam corak pentadbiran ‘lemah’ kerajaan negeri itu.
Laungan ‘kerajaan Pulau Pinang penipu’, ‘cakap tak serupa bikin’ dan ‘Guan Eng balik Melaka’ turut kedengaran sehingga menyebabkan lalu lintas sesak hampir setengah jam.
Bantahan secara aman selama sejam yang bermula pada pukul 12.15 tengah hari itu turut disertai Ketua Pemuda MIC negeri, J. Dhinagaran dan Ketua Pemuda Gerakan negeri, Ong Toh Keong.
Mereka membantah kegagalan kerajaan negeri pimpinan Lim Guan Eng yang didakwa tidak cekap dan gagal bertindak bijak menyelesaikan masalah rakyat serta tidak menunaikan janji pilihan raya umum 2008 lalu.
Pada masa yang sama, sekumpulan penduduk Kampung Buah Pala yang hadir diketuai pengerusi penduduknya, M. Sugumaran menyerahkan memorandum kepada Guan Eng yang diterima petugas bangunan DUN Pulau Pinang.

No comments: