Tuesday, December 1, 2009

IsuDAP: Pemuda BN Ketuai Bantahan Rakyat, Selar Putar Belit Kerajaan Pulau Pinang

Pulau Pinang -- Bosan dengan sikap kerajaan negeri terutama Ketua Menteri, Lim Guan Eng hampir 500 Pemuda Barisan Nasional (BN) bersama masyarakat pelbagai kaum di negeri itu hari ini berkumpul di depan bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang mengadakan bantahan.
Tindakan itu dilakukan berikutan kegagalan kerajaan negeri membela nasib rakyat serta pelbagai pembohongan yang dilakukan Ketua Menteri, Lim Guan Eng sepanjang hampir dua tahun menerajui negeri itu.
Pengerusi Pemuda BN Pulau Pinang, Norman Zahalan berkata tindakan tersebut yang disertai kesemua komponen BN termasuk penduduk pelbagai kaum di negeri itu dilakukan sebagai membantah pembohongan demi pembohongan dan sikap dolak dalih pentadbiran kerajaan negeri terhadap rakyat di negeri itu.
"Rakyat pilih mereka dengan harapan mereka membela nasib rakyat seperti mana yang mereka laungkan semasa pilihanraya umum lalu.
"Malangnya setelah hampir dua tahun memerintah mereka hanya bermain politik dan mengabaikan rakyat. Malah Ketua Menteri, Lim Guan Eng juga banyak melakukan pembohongan", katanya kepada laman webPemuda di sini, hari ini.
Jelas beliau lagi apa yang dilakukan hari ini sebagai membawa luahan suara rakyat pelbagai kaum yang ternyata tidak berpuas hati terhadap apa yang telah dilakukan kerajaan negeri terutama kes Kampung Buah Pala, pembohongan status tanah dan sikap tidak telus pentadbiran negeri.
Beliau yang mengetuai bantahan tersebut selepas itu turut membuat satu laporan polis dan aduan kepada pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung tindak tanduk kerajaan negeri khususnya Ketua Menteri, Lim Guan Eng.
"Kita yakin gelombang kemarahan rakyat ini akan menjadi lebih besar selepas ini kerana rakyat semakin sedar mereka telah ditipu dengan pelbagai janji manis parti pembangkang sebelum ini yang kononnya berjiwa rakyat", ujarnya.

2 comments:

BILLCORP said...
This comment has been removed by the author.
CEO Billcorp said...

teruskan perjuangan untuk menawan semula Pulau Pinang.Salam Perjuangan.